การศึกษาเทคนิคการสื่อสารในงานโฆษณาเงียบ

Other Title:
A study of communication techniques for silence advertising design
Author:
Subject:
Date:
2010
Publisher:
มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract:
การวิจัยเรื่อง”การศึกษาเทคนิคการสื่อสารในงานโฆษณาเงียบ” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแนว
ทางการออกแบบโฆษณาเงียบที่เหมาะสมในสภาวะแวดล้อมที่ไม่สามารถรับสียงได้
แหล่งข้อมูลที่ใช้ในการวิจัยมาข้อมูลเอกสาร ข้อมูลบุคคล ข้อมูลกรณีศึกษา และข้อมูลจาก
การสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญด้านการออกแบบ และ ด้านอวัจนภาษา ที่มีประการณ์ในสายอาชีพ
เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามและสัมภาษณ์ เพื่อสอบถามนักออกแบบ
ผู้เชี่ยวชาญ และ กลุ่มเป้าหมาย
การวิเคราะห์ข้อมูลแบ่งเป็น 5 ส่วนคือ
1 ผลการวิเคราะห์ข้อมูลจากการทำแบบสอบถามข้อมูลก่อนออกแบบโฆษณาเงียบ
2 ผลการวิเคราะห์ข้อมูลแนวทางการออกแบบโฆษณาเงียบกลุ่มผู้เชี่ยวชาญ
3 ผลงานการออกแบบโฆษณาเงียบ
4 ผลการประเมินและวิเคราะห์ข้อมูลจากการทำแบบสัมภาษณ์กลุ่มผู้เชี่ยวชาญ
5 ผลการวิเคราะห์ผลทดสอบและประเมินผลงานการใช้งานการออกแบบโฆษณา
กับกลุ่มเป้าหมาย(แบบสมบูรณ์)
การสรุปองค์ประกอบทางเลขนศิลป์ส่วนนำภาพยนตร์แบ่งการวิเคราะห์เป็น 2 ตอน
1ผลการวิเคราะห์การออกแบบเลขนศิลป์และการสื่อสารเชิงอวัจนภาษาในโฆษณาเงียบ
2 วิเคราะห์ผลการสื่อสารกับกลุ่มเป้าหมาย
โดยรวมแล้ว แนวทางการออกแบบ การใช้งานองค์ประกอบประกอบทางเลขนศิลป์ และ
อวัจนภาษา ค่อนข้างสอดคล้องกับผลที่ได้จากกลุ่มเป้าหมาย ซึ่งตรงตามสมมุติฐานที่ได้ตั้งไว้ “A Study of Communication Techniques for Silence Advertising
Design” aims to study designing approach that is suitable for an environment
Incapable of voice recognition.
The data source for research includes paper works individual information
case studies and interview with experienced experts in design and nonverbal
communication.
The research tools applied in this study include questionnaire and interview
form for expert designers and target group.
The analysis can be categorized into 5 parts as follows:
1 The analysis of pre-silence design questionnaire
2 The analysis of designing approach for silence advertisement from the experts
3 The results of silence advertising design
4 The evaluation and analysis of interview with the experts
5 The analysis of test and evaluation results of silence advertisement application
With the target group ( a complete ).
The analysis of graphic design and composition found in the introductory part can
be summarized into 2 parts as follows;
1 The analysis of graphic design and nonverbal communication in silence
advertisement
2 The analysis of communication results with The target group
ln conclusion the designing techniques and application of graphic design and
nonverbal communication are consistent with the results gained from the target group
which are also aligned with the determined hypothesis.
Type:
Discipline:
สาขาวิชาการออกแบบนิเทศศิลป์
Collections:
Total Download:
555